کاربردهای مهره تی

بدون دیدگاه

سنبه ، مهره تی و کلمپ کاربرد های متفاوت از یکدیگر دارند، ولی ممکن است از همه این موارد در ایجاد یک دستگاه صنعتی استفاده کنید. این مقاله مختص این سه موضوع است و آشنایی اولیه به شما می دهد.

سنبه مخروطی

سنبه مخروطی دارای یک مخروط ثابت در یک انتها و یک مخروط کشویی در سمت دیگر است. مخروط کشویی دارای رزوه هایی است و می توان آن را با استفاده از مهره تنظیم یا جدا کرد. این نوع سنبه به آن اجازه می دهد تا اندازه های مختلف قطعه کار را بین دو مخروط نگه دارد.

سنبه منبسط

سنبه منبسط ساختار کمی پیچیده دارد. دارای یک بوته نصب شده بر روی یک درخت مخروطی است که دارای یک سوراخ مخروطی با سه برش طولی است. دو شکاف تقریباً از میان بریده شده است، در حالی که برش سوم طول کامل دارد. این ساختار امکان گسترش بوش شکاف را در یک محدوده فراهم می کند.

سنبه انبساط می تواند قطرهای مختلفی از قطعات کار از ۰٫۵ متر تا ۲ میلی متر را در خود جای دهد. این محدوده را می توان با تغییر اندازه برس افزایش داد.

سنبه های حلقه ای

سنبه حلقوی یا تریبلت ابزاری استوانه ای و مخروطی است که در آهنگری، شکل دهی و تغییر شکل قطعات کار (بیشتر حلقه ها) استفاده می شود. سنبه های حلقه ای عمدتا در صنعت جواهرسازی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند برای اندازه گیری استفاده شوند اگر اندازه حلقه روی آنها باشد.

سنبه های دیگر

سنبه های تخصصی زیادی وجود دارند که برای رفع مشکلات خاص طراحی شده اند. در زیر به تعدادی از این سنبه ها اشاره می شود:

سنبه های گاوبازی: این سنبه از یک مرکز زنده با حلقه های قابل تعویض تشکیل شده است که می تواند طیف گسترده ای از قطعات با قطر زیاد را در خود جای دهد.

مهره تی T

این بست های کوچک به ظاهر بی اهمیت نقش مهمی در بسیاری از پروژه های نجاری دارند. از مونتاژ مبلمان گرفته تا ساخت سوله ها، عرشه ها و سایر سازه های چوبی، مهره های سه راهی به محکم نگه داشتن چوب و قابل اعتماد بودن پروژه کمک می کند. پیمانکاران دوست دارند از این مهره ها و پیچ ها و همچنین سایر اتصال دهنده های عرشه استفاده کنند.

تی مهره چیست؟

این مهره های نازک به صورت داخلی رزوه می شوند و دارای یک فلنج صاف در یک انتها هستند که شکل “T” را به بست می دهد (از این رو نام آن است). همچنین سه یا چهار قلاب تیز و کمی خمیده در داخل آن فلنج خواهید دید که برای چسباندن به سطح چوب و محکم نگه داشتن مهره در جای خود طراحی شده اند.

اگرچه می توانید اندازه های مختلفی پیدا کنید، مهره های سه راهی معمولا در قطرهای ۱/۴ اینچ و ۵/۱۶ اینچ هستند. آنها همچنین در مواد مختلف با اکثر مشاغل استاندارد موجود هستند که با فولاد درجه ۲ که برای مقاومت در برابر خوردگی روی روکش شده اند، کار می کنند.

چرا از این بست ها استفاده می کنید؟

چند دلیل خوب برای استفاده از مهره سه راهی در کاربردهای چوبی وجود دارد. گاهی اوقات هنگامی که یک پیچ یا پیچ و مهره را در چوب قرار می دهید، در نهایت با ترک، شکاف و به هم ریختگی کلی مواجه می شوید. بسته به میزان رطوبت چوب، گشتاور مورد استفاده و اندازه بست، این شکاف ها و شکاف ها می توانند آسیب جدی به چوب وارد کنند و در نتیجه ضایعات زیادی ایجاد شود.

استفاده از تی مهره این مشکل را کاملا برطرف می کند. سوراخی به اندازه قطر مهره با استفاده از مته های چوبی با کیفیت خوب ایجاد می شود. وقتی با احتیاط انجام شود باید آسیب بسیار کمی به همراه داشته باشد. هنگامی که سوراخ باز می شود، مهره سه راهی به آن کوبیده می شود و قلاب ها به چوب تبدیل می شوند و محکم می شوند و محکم می شوند.

کلمپ

آیا به دنبال خرید کلمپ هستید؟ اگر بله، پس بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد اینکه کلمپ ها در واقع چیست و چه مزایایی دارند، داشته باشید. به این ترتیب، می توانید از تمام مزایای بالقوه کلمپ ها استفاده کنید و کار خود را آسان کنید. حتماً در مورد کلمپ ها شنیده اید یا حتی ممکن است در خانه خود داشته باشید. کلمپ معمولاً وسیله ای است که اجسام را در کنار هم نگه می دارد یا محکم می کند تا با اعمال فشار به داخل، از حرکت یا جدا شدن آنها جلوگیری کند.

کلمپ ها انواع مختلفی برای اهداف مختلف دارند. برخی از آنها موقتی هستند زیرا برای قرار دادن اجزا در حین ثابت کردن آنها استفاده می شود در حالی که برخی دیگر دائمی هستند. در زمینه دامپروری از کلمپ برای اتصال حیوان به جسم ثابت استفاده می شود. چنین کلمپ هایی به عنوان کلمپ های گرد شناخته می شوند. هر چیزی که عمل کلینچ را انجام می دهد ممکن است کلمپ نامیده شود که به نوبه خود کاربردهای گسترده ای را در زمینه های مختلف به این کلمپ ها می دهد.

در زیر چند مزیتی که باید قبل از خرید کلمپ بدانید ذکر شده است:

۱. کارایی: ابزارهای دستی مانند کلمپ ها بسیار آسان و سریع نصب می شوند و قابلیت اطمینان عملیاتی بالایی دارند. نصب کارآمد کلمپ ها به شما امکان می دهد با دقت و سرعت کار کنید. از آنجایی که دارای قابلیت کلمپ بالایی است، وسایل مورد نیاز برای یک کاربرد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در نتیجه زمان کار کاهش می یابد.

 

۲. سازگاری: کلمپ های ضامن می توانند با قطعات کاری با ارتفاع های متغیر سازگار شوند. این امر به ویژه در مورد مدل Cam-action که اغلب در آهنگری ها و ریخته گری های خشن استفاده می شود، صادق است. کمپ های اسلات T و کلمپ های تسمه دارای پیچ های قابل انطباق هستند که به شما امکان می دهد نیروی مهاربندی مورد نظر را اعمال کنید. این مدل های کلمپ دارای نیروی اعمالی بسیار بالا و قابلیت تنظیم بالایی هستند که هنگام کار با مواد با ضخامت های متغیر بسیار مفید است.

۳. تطبیق پذیری: امروزه انواع مختلفی از کلمپ های قابل تنظیم در بازار موجود است. در بین تمامی کلمپ های تجاری موجود در بازار، کلمپ ضامن کلمپ ای است که در حداکثر انواع موجود می باشد. محل قرارگیری دسته، طراحی دسته و درجه بندی فشار برخی از جنبه هایی است که یک کلمپ را از دیگری متمایز می کند. کلمپ ها هم در مدل های اتوماتیک و هم در مدل های دستی موجود هستند که طیف وسیعی از اعمال کلمپ را امکان پذیر می کند. این کلمپ ها در سطوح مختلف موجود هستند که جذابیت بصری را افزایش داده و به مقاومت در برابر خوردگی کمک می کند. برخی از انواع رایج عبارتند از: روکش نیکل، روکش فولاد ضد زنگ، روکش روی و روکش کروم.

برای خرید کلمپ های مشابه به وب سایت فرم و برش به آدرس formoboresh.com بروید.

مشخصات و اطلاعات فایل
سایت شرط بندی بت اسپات